NIU grundades 2015 med en crowdfunding-kampanj som snabbt blev att av Kinas mest framgångsrika företag, och en av de tio mest framgångsrika crowdfunding-kampanjerna i världen. Sedan oktober 2018 är NIU noterat på NASDAQ och har sedan dess sålt ungefär en miljon elmopeder över hela världen.
Alla NIU-elfordon är länkade till NIU cloud (molntjänst) som gör det möjligt för kunderna att vara anslutna till sin elmoped eller eldrivna motorcykel dygnet runt via en Android- eller iPhone-app. Här kan kunderna kontrollera sin elmopeds batteristatus, se körhistorik, lokalisera sitt fordon och få varning om obehörig rörelse sker fordonet.
Fabrizio di Nora, NIU konceptbutiks butikschef. ”Vår butik drivs av ett professionellt team av NIU-experter som inte bara visar upp fördelarna med NIU-produkter utan också tillhandahåller skräddarsydd kundservice och erbjuder hjälp och råd för att kunderna ska få ut det mesta möjliga av sitt NIU-fordon. Vi tror att arbetet med NIU kommer att bidra till att främja en mer miljövänligt inriktad livsstil och kommer minska luftföroreningar i städerna.
.
Mer om NIU
”Vår målsättning är att erbjuda Europa ett nytt koncept för rörlighet, vilket möjliggör en helt ny livsstil och sätt att utforska den urbana världen” säger Token Hu, medgrundare till NIU. ”Eftersom den globala e-mobilitetsmarknaden förväntas omsätta 62,2 miljarder dollar år 2025, söker städer alternativa sätt till att minska trängsel och luftföroreningar. Vi är övertygade om att våra två elmopeder och eldrivna motorcyklar kommer att bidra till att förändra rörligheten i städerna genom att vara ett högteknologiskt, roligt och hållbart alternativ till andra transportmedel.”
I slutet av andra kvartalet 2019, hade NIU sålt mer än 810 000 eldrivna elmopeder och eldrivna motorcyklar över hela världen, och 3 miljarder kilometer i 34 länder har körts sedan lanseringen 2014. De designar, tillverkar och säljer högpresterande elscootrar och är idag världsledande leverantör av smarta, urbana mobilitetslösningar. Sedan starten 2014 har företaget vuxit från att sälja en enda produkt i Kina, till att vara ett globalt varumärke med starkt fäste i både Europa och Asien.
NIU har en effektiv portfölj med tre olika modellfamiljer, N, M och U med flera olika modeller och specifikationer för varje familj. Produktportföljen erbjuder något i alla segment för den moderna stadsbon. Produkterna är enhetligt designade med stort fokus på stil, frihet och teknologi. Deras sälj- och serviceprofil integrerar både online och offline försäljning. NIU har vunnit flertalet prestigefyllda internationella designutmärkelser, bland annat German Red dot and IF, United States iDEA, Japanese G-Mark och Chinese Red Star.